Banknavigator
podcast

Iratkozz fel YouTube csatornánkra, hogy ne maradj le a legfrissebb videókról!

Téves utalás: mit tehetünk, ha rossz számlára utaltunk?

2024.03.14. Szerző: Horák Árpád Utoljára módosítva: 2024. március 18. 17:07

A téves utalás rémálommá válhat, hiszen a pénzünk nem annak megy, akinek szerettük volna küldeni. De mit tehetünk? Minden veszve van? Utánajártunk, hogy mit tehetünk, ha rossz számlára utalunk. Mutatjuk, mit találtunk.

Téves utalás: mit tehetünk, ha rossz számlára utaltunk?

Sajnos előfordulhat, hogy tévedésből nem a megfelelő bankszámlára utalunk pénzt.

Ilyenkor fontos, hogy gyorsan cselekedjünk, hogy minél nagyobb eséllyel visszakapjuk a tévesen utalt összeget.

Mit tehetünk?

Azonnal vegyük fel a kapcsolatot a bankunkkal. Jelezzük a téves utalást, és kérjük a segítségüket a pénz visszaszerzésében.

A banknak meg kell adnunk a következő adatokat:

  • A tévesen megadott bankszámlaszám

  • Az utalás összege

  • Az utalás időpontja

  • A kedvezményezett neve (ha ismert)

A bank felveszi a kapcsolatot a kedvezményezett bankjával. A bankok a GIRO rendszeren keresztül kommunikálnak egymással. A bankunk megkéri a kedvezményezett bankját, hogy utalja vissza a tévesen utalt összeget.

A kedvezményezett bankja értesíti a kedvezményezettet a téves utalásról. A kedvezményezettnek döntenie kell, hogy visszautalja-e a pénzt.

Fontos megjegyezni:

  • A bankok nem kötelesek segíteni a tévesen utalt összeg visszaszerzésében.

  • A kedvezményezett nem köteles visszautalni a pénzt.

  • Ha a kedvezményezett nem hajlandó visszautalni a pénzt, jogi lépéseket tehetünk ellene.

Tippek a téves utalás elkerüléséhez:

  • Mindig ellenőrizzük a bankszámlaszámot, mielőtt elküldenénk az utalást.

  • Ha nem ismerjük a kedvezményezettet, akkor előbb győződjünk meg róla, hogy a bankszámlaszám helyes.

A téves utalás visszaszerzése – ha már megtörtént a baj

Ha rossz számlára utaltunk pénzt és fogalmunk sincs, hogy kihez tartozik az a bankszámla, akkor első lépésként a számlavezető bankunknál kell jelezni, hogy rossz helyre utaltunk.

Lényeges, hogy a pénzintézetet emiatt nem terheli felelősség, hiszen nem ők tévedtek.

A pénzintézet meg tudja nézni, hogy melyik bankhoz ment az átutalás, és felvehetik a kapcsolatot az adott bankkal.

A pénzintézet értesíti a számlatulajdonost, hogy téves utalása érkezett, és azt utalja vissza.

Ha magánembernek utaltunk, aki nem akarja visszaadni a pénzt, az nagy probléma. Ebben az esetben peres úton tudunk csak érvényt szerezni az igazunknak.

Hogyan kerülhető el a téves átutalás? – tanácsok szakértőnktől

Az Expresszkölcsön pénzügyi szakértői szerint a téves utalások elkerülhetőek, ha betartunk néhány szabályt.

Ellenőrzés: Mindig ellenőrizzük kétszer, hogy helyesen adjuk-e meg a címzett bankszámlaszámát és nevét.

Ellenőrző kérdések: Ha lehetséges, kérjünk ellenőrző kérdéseket vagy biztonsági kódot az átutalás előtt. Ez megakadályozhatja a csalásokat, és segíthet megerősíteni az átutalás helyességét.

Kétszeres ellenőrzés: Ha nagyobb összeget utalunk át, kérjünk meg egy másik személyt is, hogy ellenőrizze az adatokat, és megerősítse az átutalás helyességét.

Korlátozott információk: Ne osszuk meg a bankszámlaszámot és más személyes pénzügyi információt közösségi média platformokon vagy más nyilvános fórumokon.

Megbízható források: Csak megbízható forrásokból fogadjunk átutalásokat, és kerüljük az ismeretlen vagy gyanús számlaszámok használatát.

Figyeljünk az e-mail csalásokra: Vigyázzunk az e-mail csalásokkal, amelyek arra kérnek, hogy változtassuk meg az átutalás adatait. Mindig győződjünk meg arról, hogy az e-mail valóban a megbízható forrásból származik.

Kapcsolat a bankkal: Amennyiben kétségeink vannak egy átutalás helyességét illetően, mindig vegyük fel a kapcsolatot a bankkal, hogy ellenőrizzük az információkat, mielőtt véglegesítenénk az átutalást.

Ezen tanácsok betartása segíthet minimalizálni a téves átutalások kockázatát, és biztonságosabbá teszi a pénzügyi tranzakciókat. ha mégis megtörténne a baj, és rossz számlaszámra utalnánk, akkor azonnal forduljunk segítségért a bankunkhoz.

És ha a pénzt nem sikerül visszaszerezni, akkor jogi lépéseket tehetünk.

Csak egy kis odafigyelés kell

Mindig ellenőrizzük kétszer az átutalás adatait, hogy megbizonyosodjunk róla, helyes számlaszámot és kedvezményezettet adtuk meg.

Használjunk megbízható banki alkalmazásokat vagy online felületeket az átutalásokhoz, amelyek hitelesítő lépéseket tartalmaznak.

Kérjünk visszaigazolást a kedvezményezettől az átutalásról, hogy biztosak legyünk a tranzakció sikeres voltáról.

Soha ne osszunk meg személyes banki információidat bizonytalan forrásokkal, hogy elkerüljük az adathalászatot.

Rendszeresen ellenőrizzük a bankszámlát, hogy azonnal észleljük, ha valami nem stimmel, vagy ha téves átutalás történt.

Forduljunk azonnal bankhoz, ha véletlenül téves átutalást indítottunk, és kérjünk segítséget!

Összefoglalás

Téves utalás esetén azonnal értesítsük bankunkat a történtekről, megadva az utalás részleteit, mint a bankszámlaszám, az utalás összegét, időpontját és a kedvezményezett nevét, ha az ismert. A bank ezután kapcsolatba lép a kedvezményezett bankjával, és kísérletet tesz a pénz visszaszerzésére, bár fontos megjegyezni, hogy sem a bankok, sem a kedvezményezett nem kötelezhetőek a pénz visszautalására. Ha a kedvezményezett nem hajlandó visszautalni a pénzt, jogi lépéseket is megtehetünk.

A téves utalások elkerülése érdekében kétszer is ellenőrizzük a bankszámlaszámot és a kedvezményezett nevét az utalás előtt, kérjünk ellenőrző kérdéseket vagy biztonsági kódot, és kerüljük a személyes pénzügyi információk megosztását nyilvános helyeken. A megfelelő óvatosság és a megbízható banki alkalmazások vagy online felületek használata, valamint a kedvezményezettől való visszaigazolás kérése segíthet megelőzni a téves utalásokat és biztonságosabbá teszi a pénzügyi tranzakcióikat.

Az oldalon megjelent írás kifejezetten informáló jellegű és kizárólag a Banknavigátor Kft. és a Financial Consulting Zrt. mint a szerzőknek a véleményét jeleníti meg. A szerzők ezen véleményüket az előzetes szakmai tájékozódásuk és az akkor elérhető legrészletesebb információk alapján fogalmazták meg és jelenítik meg a közzétett írásban, ennek ellenére a szöveg tartalmazhat az olvasás napján már elavult és/vagy már nem a valóságnak mindenben megfelelő adatokat. Ennek megfelelően a Banknavigátor Kft. és a Financial Consulting Zrt. a tévedés jogát teljes mértékben fenntartják, a fenti megfogalmazás semmilyen módon és formában nem tekinthető a tények egyértelmű megjelenítésének. Kérjük a döntése meghozatala előtt feltétlenül tájékozódjon és kérjen szakmai segítséget.

Raiffeisen BannerRaiffeisen BannerHirdetés

Ajánlott hitelek

Super Plus Személyi Kölcsön

THM: 10,6%

Futamidő: 12 - 84 hó

Hitelösszeg: 7.000.000 - 12.000.000 Ft

Promóció

K&H kiemelt személyi kölcsön

THM: 11,4% - 13,0%

Futamidő: 24 - 96 hó

Hitelösszeg: 3.000.000 Ft - 15.000.000 Ft

Promóció

CIB Előrelépő Személyi Kölcsön

THM: 10,68% - 11,29%

Futamidő: 12 - 96 hó

Hitelösszeg: 300.000 - 15.000.000 Ft

Promóció

Pénzügyi újdonságok

Cikkek, amiket neked is érdemes elolvasni.

2025-10-31

Otthon Start 3%: Így változnak a szabályok – gyakorlati útmutató első lakásvásárlóknak és építkezőknek

Az Otthon Start 3%-os, fix kamatozású lakáshitel november 15-től életbe lépő módosításai életszerűbbé teszik az első otthon megszerzését. Könnyebbé válik...

Tovább olvasom
2025-10-30

Ingyenes lakáshitel közszolgálati dolgozóknak? Itt a valóság számokkal és okos stratégiákkal

A közszolgálati dolgozók számára elérhető éves pénzbeli támogatás révén a támogatott lakáshitel akár kamatmentessé is válhat. Megmutatjuk, pontosan hogyan működik...

Tovább olvasom
2025-10-30

Revolut vagy hagyományos bank? – Előnyök és hátrányok

Mikor éri meg a Revolut, és mikor jobb egy hazai bank? Részletes, példákkal alátámasztott útmutató a díjakról, utalásról, pénzváltásról, megtakarításról,...

Tovább olvasom
2025-10-30

Pénzügyi tudatosság a mindennapokban: Hogyan kezeljük okosan a hiteleinket?

A cikk megmutatja, hogyan válik a hitel tudatos, kiszámítható eszközzé: költségtervezés, futamidő- és kamatdöntések, előtörlesztés, adósságrendezés, és reális példák alapján.

Tovább olvasom
2025-10-29

Mi történik, ha letiltod a bankkártyád, de később megkerül?

Ebben a cikkben lépésről lépésre megmutatjuk, mi történik kártyaletiltás után, hogyan különbözik az ideiglenes zárolás a végleges tiltástól, mi lesz...

Tovább olvasom
2025-10-29

Idős korra félretett pénz: célszerű-e fix hozamú megtakarítás vagy inkább inflációkövető opciók?

Nyugdíj előtt a legnagyobb kérdés, hogy a félretett pénz megőrzi-e az értékét. Összehasonlítjuk a fix hozamú és az inflációkövető megoldásokat,...

Tovább olvasom
2025-10-29

41 fölött is zöld jelzés a CSOK Pluszra? – Így készüljenek a házaspárok a 2026-tól várható könnyítésre

2026. januártól várhatóan enyhül a CSOK Plusz igényléséhez kötődő életkori feltétel: a jelenlegi, terhességhez kapcsolt, év végéig érvényes kivételt a...

Tovább olvasom
2025-10-28

Startup exit: mit jelent, és hogyan készülhetsz rá már a kezdetektől?

A „startup kilépés” (exit) a tulajdonosok és befektetők pénzzé tételének tervezett módja: felvásárlás, tőzsdei bevezetés, menedzsment kivásárlás vagy másodlagos eladás....

Tovább olvasom
Provident ujProvident ujHirdetés

További hírek a hirnavigator.hu támogatásával